Monday, February 23, 2015

Mohon Jadi Lebih Kuat

Assalamualaikum..

Cuti Raya Cina hari tu balik rumah..Walaupun mula-mula tak nak balik sebab nak save duit..Tapi,end up balik jugak..Sebab fikir lepas ni dah busy..Tak dapat balik yang saje-saje,balik yang acah-acah nak lepas rindu..
Lepas lah jugak rindu dan penat balik rumah bila tengok family sendiri..Dengan perangai anak-anak sedara yang makin pandai bercakap,tiru apa yang kita cakap,apa yang kita buat..Aku happy, alhamdulillah..

Sekarang,aku rasa,kelas Arab tak stress sangat sebab enjoy belajar..Niat sebab Allah,untuk family, insya-Allah tak stress..Lagi satu,sebab fikir kesian dekat ustaz yang ajar kitaorg..Sanggup ajar kitaorg yng 6 orang tu..Dah lah ustaz foreigner..Dapat student yang memang bukan mother tongue nya Arab..Memang kelas macam budak sekolah lah..ha3..Tanya itu-ini..

Dulu,aku tak amik peduli sangat pasal pointer..Asal lulus,tak repeat,cantik dah..Tapi,bila fikir aku dah nak habis belajar,tengok CGPA yang kesian tu,rasa sedih,risau pulak..Mana taknya, kawan-kawan semua stok budak DL,confirm lah nanti grad duduk depan-depan..Aku?Hailah..Sadis..
Sekarang aim nak naikkan CGPA..Tulis besar-besar dekat board..Kasi naik semangat sikit..Tau,dah final year, subjek makin susah..Tapi,mungkin ada hikmahnya..Aku dapat lecturers yang baik,final year pun, course work punya markah banyak, final exam tak banyak..Untuk orang yang tak perform final exam macam aku ni,boleh lah usaha lebih dekat assignment semua..Doakan.. :)

p/s: Tengah struggle siapkan logo firm..Leceh betul buat logo rupanya..

No comments:

Post a Comment