Thursday, March 10, 2011

MTC 037..Sampai Hati Buat Gua Mcm Ni!!

Assalamualaikum..
ola..tgk..ari ni aq update lg..x yah tnya la knp..aq nk lepas kn perasaan ni..hu2..lepas ni,aq sgt rasa,every time aq abis satu paper final,aq akan buat entry khas...owh ye..n the kod MTC bagai tu adalah kot subjek..bkn short form..n arini ni,subjek yg terpilih adalah subjek MTC 037 a.k.a Intro to Law 2..

Final aq start pagi td..n aq pn baca xde la khusyuk,hafal sgt..b4 masuk dewan,jurisdiction of court aq x baca..n kwn2 aq sume ckp knp muka aq sgt berseri..mcm dh ready sgt nk masuk dewan..ah ye..ready la sgt..ayahanda korg..lu x tau dlm ati gua ni dup dap..dup dap..kang kalo ikut kn perasaan takut,risau n cuak tu sgt,mau aq jd biol. 3 suku..so,disebabkn gua ada blaja subjek psycho,so gua telah meng-applykn dlm diri gua..cehwahh..poyo seiyh..n bila dia suruh masuk dewan td..Allah je la tau perasaan aq ni..aq terus cr meja depan sbb waktu jwb nanti,aq x nk terganggu dgn kehebatan org lain yg asyik menulis je..ha3..

masa utk paper ni,2 jam..sumpah x cukup..kalo yg sempat jwb tu,sama ada diaorg hebat atau lecturer diaorg bg jwb dgn cr yg mudah..ha2..aq bukak je soalan,aq dh senyum..sbb ape?sbb yg ditarget sume dh kuar..n yg bestnya,jurisdiction of court yg rumit2 x kuar..hoyeah..ha2..namun,kegembiraan aq berhenti cuma setakat itu sahaja..dikala gua abis jwb part C utk classification of law yg lecturer aq nk jwpn berkajang2,jarum dh tunjuk pukul 10..wah..lg sejam nk jwb 2 soalan part B dgn 6 soalan part A..mmg x sempat la..gua pn cr soalan mrkh byk iaitu part B..kena jwb dua..gua jwb preliminary matters dulu sbb ni soalan fevret gua..ceh..ni pn kena jwb berkajang2..n disebabkn kekhusyukkn yg melampau dkt soalan ni,gua x sempat jwb satu soalan part B..20 mrkh gua hilang..lg setgh jam nk abis masa,gua bukak part A..ada 6 soalan..soalan mmg senang sbb dh baca..tp,MASA je yg x cukup..*sbnrnya gua yg x reti arrange masa kn?? bdk pndai sume sempat je..siap boleh ckp lupa nk highlight main point jwpn..ha..ha..ha..dan ha..terguris hati gua dgr..agaknya,ni la sbb knp diaorg short kn masa dr 3 jam waktu zmn dolu2,kpd 2 jam..bak kata member gua,uitm mmg nk cr org yg boleh arrange masa even soalan susah/senang mcm ane pn utk jdk lawyer..nmpk x..betapa x layak nya gua nk amik law?? -_-'

gua cr soalan hierarchy of court..gua lukis sbb lecturer gua kasi lukis..n then..gua jwb lg 3 soklan yg lain cincai bochai mcm masa gua mula2 belajar nk lipat baju dulu..tulisan x yah ckp la..dh la tulisan gua mcm cakar..cakar ape ekh..cakar ayam pn lawa lg kot..n then,utk part A,gua x jwb 2 soalan..10 mrkh ilang lagi..jeng..jeng..jeng..keseluruhan mrkh yg gua ilang,30 mrkh..yg gua jwb tu,mcm la boleh dpt full mark kn??redha je la..walaupn dlm ati gua tetap x puas ati knp masa x cukup..geram tau..skang ni,gua menanti,mcm menunggu buah yg masak,agar lecturer tutor gua yg kacak iaitu sir iz supaya memberi gua carry mark yg tinggi..kalo la sir gua bc blog gua ni..mmg masyuk la..sir,sy nk mrkh tinggi..please2..at least sy lulus paper ni mmg sy bersyukur sgt..gua x tau la mcm ane keputusan gua nanti..mls dh nk pikir paper ni..nk tumpu lg 4 paper..gua dh nazar dkt member gua td..kalo gua lulus paper ni,mmg gua bwk dia round2 melaka n naik bot mcm ape yg dia nk..ni je la yg aq minx..

abis2 paper je,aq call akk aq n mak aq,cite n minx maaf sbb x dpt jwb betul2 paper ni..serius..aq mmg terkilan sbb andai la diaorg bg masa lebih,15 minit pn cukup la utk aq siapkn soalan yg aq tinggal..mmg aq ucap terima kasih,syukran,arigato berjuta2 kali la dkt diaorg smbil buat tarian samba kalo diaorg extend masa..*ni tipu la kalo aq nk menari samba..mampus mak aq terajang..ha2..aq mls la nk tgk carry mark utk subjek2 ni..kang kalo rendah takut effect plak..hailah..lantak jela...tunggu je la result nanti..*konsep redha yg betul2 ni.. n_n  ok la..gua mls nk cite lg..doa je byk2,moga lecturer gua x muntah bila tnda paper gua..mau dia pening tgk tulisan aq..he3..doakn aq ye..nk g buat psycho la plak..next paper aq,psycho, n hari sabtu ni..comel x kalo final ari  sabtu..bg aq comel kot..he2..assalamualaikum~~

p/s: kata ganti nama belit ckit..kejap gua,kejap aq..sori..

No comments:

Post a Comment