Friday, March 7, 2014

Tahun Tiga: Bukan Semudah yang Disangka..

Assalamualaikum..

Salam Jumaat,penghulu segala hari..
Moga mendapat manfaat di hari yang mulia ini..

Malam Jumaat,aku ambil peluang, berehat, membaca berita terkini, dan semestinya, isu berkaitan perbicaraan Datuk Seri Anwar menjadi tumpuan..Aku lebih senang kepada hanya membaca dan memerhati..Aku bukan orang yang arif untuk berhujah dan menghakimi..Bimbang menjadi fitnah..Kalau di dunia sukar untuk mengetahui kebenarannya, di akhirat pasti terungkai..

Berbalik kepada isu menjadi pelajar Tahun Tiga..
Jujur,aku rasa aku tak kuat dan tak mampu untuk meneruskan perjuangan.. ;(
Nak berhenti belajar, mungkin boleh..Tapi itu mungkin bukan tindakan yang bijak..1000 kali perlu berfikir..
Kalau rasa nak lihat mak abah sedih, silalah..
Kalau nak rasa kena leteran, silalah..

Bukan kerana tak boleh belajar..Boleh belajar..
Bukan kerana malas..Boleh usaha menjadi rajin..
Banyak faktor yang menjadikan aku rasa hampir berputus asa..
Tambah lagi, sejak akhir-akhir ni, kepala aku asyik pening,sakit mencucuk..Makan panadol tak kebah..
Rasa asyik nak tidur, dan bermalas-malasan je.. ;(

Subjek sem ni bukan main lagi 'diaorang'..
Tengok nama macam senang, gah..
Company Law, Public International Law, Land, Equity, Revenue etc.
Nama bukan main simple, tapi contents dia, ya ampun, hanya Allah dan orang yang mengambilnya sahaja yang tahu..

Diaorang saje je tau buat pertalian secara tak langsung..
Kalau kau kata tak suka Land, tapi suka Equity, kau sedang mencari nahas..
Kalau kau kata tak suka Company, kau suka PIL, kau jugak sedang cari pasal..
Equity dan Land saling berkaitan..
Kalau kau tak fokus yang satu, alamatnya, memang memberi kesan kepada yang satu lagi..
Lagi buat aku kena fokus, ni baru Part 1..Sem depan ada lagi continuance of these subjects.. -_-'

Bukan niat nak mengeluh dekat sini, tapi hanya sebagai wadah untuk aku curahkan apa yang aku rasa..
Melangkah ke tahun Tiga, bukan lagi tahun untuk bermain-main..
Bukan lagi tahun untuk bertangguh-tangguh..
Bukan lagi tahun untuk study seorang diri..
Bukan lagi tahun untuk diam dan tidak bertanya..

Mohon doa dari semua, moga aku boleh harungi tahun Tiga dan tahun Empat dengan jayanya..
Moga aku ikhlas dalam belajar..
Moga aku amal dan sebarkan apa yang aku belajar..
Moga semangat untuk belajar terus kekal kerana Allah dan agama..Insya-Allah..



No comments:

Post a Comment