Thursday, December 26, 2013

Home sick dan Persediaan Final..

Assalamualaikum..

Tinggal lebih kurang 2 hari lebih je final exam nak start..Ya Allah,cuak jangan cakap la..Preparation takde la bagus sangat..Study week ni pun baru la terhegeh-hegeh nak faham kan topik yang tak faham dari awal dulu.. -..-'

Lagi haru bila lepas maghrib tadi,rasa blank pulak..Pandang kalendar dekat board meja belajar, boleh plak post soalan untuk diri sendiri..

"Berapa lama dah tak balik rumah eh? Rasa kalau sampai final, tak sampai sebulan kot"..

Selak kalendar..Cari tarikh last balik.. *almost everything aku akan jot down dekat kalendar..Spending money jangan cakap la..Memang detail habis dalam planner harian..Tapi duit mengalir macam sungai UIA jugak, yang keruh macam teh tarik tu.. *

Kira punya kira, kalau aku balik Melaka 10 Jan nanti, maka, ada lah dalam 67 hari aku tak balik rumah sejak tarikh terakhir aku jejakkan kaki ke bumi Melaka..Nampaknya aku telah tertipu..Aku ingatkan baru sebulan aku tak balik rumah..Cheesecake betul!!Patutlah rasa rindu dekat rumah, dekat family meluap-luap lain macam..

Dan tak pasal-pasal, lepas aku tau fakta sebenar ni, yang aku tau bagi orang lain macam "ala, baru tak balik 2 bulan lebih dah kecoh..Budak belajar luar negara tu lagi lama tak balik", buat aku rasa down, sedih dan hiba..Tu diaorg, bukan aku..Gombak-Melaka bukan macam London-Melaka..Kalau aku belajar oversea, mau setahun tak balik.. -..-'

Patutlah abah asyik tanya kenapa tak balik..Terus kerja jadi tertangguh..Buku Constitution aku biar terjelepok depan aku..Topik last yang pendek pasal Right to Property aku malas nak habiskan..Walhal tinggal sikit..Puas aku cuba nak habiskan Article 13(2) tu..Nekad,aku paksa habiskan..Dah siap..Aku surf internet, nak cari mood belajar balik..Hilangkan sebal dekat dada ni.. Nak balik Melaka esok memang cari pasal la..Final hari Sabtu, paper Criminal II pulak tu!! Esok dah kena start hafal kes semua..

Nak balik rumahhh!! *kesat air mata, kesat hingus*
Berlagak lagi tak nak terima offer abah suruh balik last week.. ;(

Takpe Sakinah, tabahkan hati..Teruskan revision untuk final exam..Usul Fiqh tak sentuh lagi..Last topik criminal tak siap lagi..Tak lama dah nak balik..Pejam celik pejam celik habis dah final..

Belajar,belajar..
Hafal kes..Hafal kes..
Tengok final paper questions..Tengok final paper questions..

Mari semangat untuk final..
Moga dapat improvekan apa yang dapat dari sem lepas..Moga ilmu yang dapat sem ni tak sia-sia..Tak dilupakan..

Rindu nak gurau dengan abah, rindu nak lepak tepi laut dengan mak.. ;(
p/s: Rindu family..Nak balikkkkk.. ;(

No comments:

Post a Comment