Thursday, June 21, 2012

Sebab Saya Strong!!

Assalamualaikum..

*tarik nafas**hembus** 

Ok,mood kembali normal..Semalam dah check result..Unfortunately,memang tidak memberangsangkan..
Adalah sikit rasa macam, "Ya Allah, result macam tak pergi kelas je".. -___-' Ok,ni kira sesi muhasabah dan muha'sarawak' kan diri la nampaknya.. ;)  Memang bila tengok result,telan air liur rasa kesat je weiyh..Bersalah habis dekat mak abah..Tu sebab tadi semangat kemas habuk,basuh2 kipas..Konon2 nak sedapkan hati berbakti pada mak abah..ha3..Meja blaja pun dah kemas..Novel2 semua dah pindah meja lain..Letak buku law je atas meja nak suruh blaja cuti ni.. ;)

Tapi,alhamdulillah,at least lulus..yang pasti, tak payah repeat!! Alhamdulillah..Maka, jadual next sem, akan follow the flow..Memang sem depan kena push diri study hard,smart sikit..Kalau tak,haru jadik nya..Seriously,memang nak berterima kasih pada lecturers..Terima jawapan aq..Kasi lulus.. ;(  Before keluar result, duk fikir lulus ke tidak..At least lulus pun jadik lah..Tapi,bila dah tau lulus,sedih pulak bila dapat grade macam tu..

So,let's think positive..Anggaplah 1st sem,permulaan untuk berjaya pada sem2 akan datang..Harap2, dapat naikkan semangat for better grade and pointer next sem..Tapi, remind untuk diri sendiri, tak nak over2 sampai stress..Tak nak blaja mem'vavi' buta,sampai belajar semata2 for the exam..Tak nak..Itu ngak bagus kok.. *geleng2 kepala*

Tahniah kepada kawan2 yang dapat result cemerlang,gemilang dan terbilang..Bangga jadi kawan kalian.. n_n Next sem,sila jadi tuk guru aq..Tolong ingatkan bila aq tak fokus dalam blaja.. ;)

Penaik semangat di kala kita rasa sedih,atau jatuh..Tak berjaya dalam apa saja bidang..Ingat, dunia kita ibarat roda..Sentiasa berputar..Mungkin sekarang kita berada di bawah..Teruskan berusaha menolak roda itu supaya roda itu akan membawa kita ke atas..Kalau dah berada di atas, jangan terlalu megah.. Kelak mungkin pusingan roda itu takkan lama di atas.."Jangan angkuh dengan kejayaan..Jangan jatuh dengan kegagalan".. (sumber: IIUM online)

Tangga menuju kejayaan bukan mudah,bukan singkat..Mulakan dengan langkah pertama..Teruskan melangkah walau apa pun yang terjadi nanti..Usahalah sehabis baik, untuk diri sendiri, keluarga, agama,bangsa dan negara.. n_n  Ingat janji Allah dalam surah Al-Baqarah ayat 202:

"Mereka itulah yang akan mendapat bahagian yang baik dari apa yang telah mereka usahakan dan Allah amat cepat hitungNya." 

Moga Allah istiqamahkan anak Encik Zaini ni,supaya konsisten dalam belajar..Terima kasih kepada Cik Amira Afira, kerana sudi berkongsi berkaitan sem depan..Moga, cuti sem ni,dapat dimanfaatkan sebaik mungkin..Assalamualaikum..


No comments:

Post a Comment