Thursday, October 6, 2011

Masa Semakin Cepat Berlalu..

Assalamualaikum..

Antara tanda-tanda hari kiamat,masa berlalu dengan pantasnya..memang tak dinafikan..sedar tak sedar,esok, kejap je dah hari Jumaat..padahal aq rasa, baru semalam hari Isnin..bermalas-malasan nak ke kelas..sedar tak sedar jugak, dah sebulan lebih dekat UiA..

Kejap je dah nak exam midterm..lagi 2 bulan je nak final untuk test english dengan arab..takut la pulak..tapi, kalau asyik takut pun,apa yang dapat..bak kata salah seorang kawan aq, kalau kita usaha, Allah mesti bantu.. kalau kita rasa kita dah berusaha, tapi still tak berjaya, maknanya, usaha kita masih tak mencukupi..

So, disebabkan test english yang menentukan sama ada aq dapat ke kuliah next sem ke tak semakin hampir lagi 2 bulan, maka, haruslah berusaha bersungguh-sungguh..tak boleh bersenang-lenang, berjalan-jalan menaiki LRT dengan kerap, bermain game tak ingat dunia, dan bermacam-macam lagi.. *ayat karangan

Kadang-kadang,sebab takut sangat dengan exam english ni,buat aq rasa tak tenteram,rasa nak quit dari belajar..tapi,sampai bila nak takut?usaha,berserahlah pada Allah.. n_n  insya-Allah,yang terbaik untuk orang yang berusaha..

Ok,hanya ini yang mampu dicoretkan..baru selesai buat surat rayuan untuk JPA..next entry,aq cerita pasal biasiswa JPA ye..thanks for reading, nite, salam.. n_n

p/s: doakan aq dan rakan2 berjaya ke kuliah law next sem.. n_n

No comments:

Post a Comment